In de afgelopen jaren heeft Nederland een aanzienlijke toename gezien van het aantal buitenlandse medewerkers dat hier (tijdelijk) werkzaam is. Deze groei brengt echter een uitdaging met zich mee, met name op het gebied van het correct registreren van persoonsgegevens en verblijfsadressen.
Buitenlandse medewerkers kunnen ingeschreven staan als ingezetene of niet-ingezetene, afhankelijk van de verwachte duur van hun verblijf in Nederland. Een correcte registratie in de Basisregistratie Personen (BRP) is essentieel voor het verkrijgen van rechten en het gebruik van overheidsvoorzieningen. Goede registratie biedt de overheid, inclusief gemeenten, inzicht in het verblijf van een buitenlandse medewerker, waardoor gericht beleid kan worden ontwikkeld. Tevens ondersteunt een accurate registratie bij toezicht en handhaving van de woon- en werksituatie van buitenlandse medewerkers.
Bent u benieuwd naar het het gehele registratieproces voor buitenlandse medewerkers in Nederland? Download hier onze whitepaper Registratie buitenlandse medewerkers en ontdek alle details. Leer over de rol van werkgevers, de betrokkenheid van gemeenten en wat het allemaal betekent voor de medewerker zelf.
Bent u op zoek naar huisvesting voor uw personeel en benieuwd naar de mogelijkheden? Wij komen graag met u in contact. Op welke locatie zoekt u huisvesting? Wij gaan graag voor u op zoek. Doe direct en vrijblijvend een aanvraag via onze website.