Home Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

  • Wie is Hubbs Select-Housing?

    Hubbs Select-Housing is onderdeel van Hubbs, specialist in het huren en verhuren van verschillende woningen in Zuid-Holland, Noord-Holland en Brabant. Hubbs Select-Housing is de partner voor bedrijven die op zoek zijn naar goede huisvesting voor hun personeel. Lees hier meer over ons!

  • Voor wie is Hubbs Select-Housing bedoeld?

    Hubbs Select-Housing is bedoeld voor bedrijven die op zoek naar een goede huisvesting voor medewerkers en volledig ontzorgt willen worden rondom de huisvesting. Hubbs screent en selecteert iedere organisatie die aan vaste voorwaarden dienen te voldoen. Denk aan een professioneel en representatief voorkomen, goede referenties, medewerkers, etc. Hubbs biedt goede kwaliteit huisvesting en op deze manier willen wij de kwaliteit ten alle tijden waarborgen. Wij verhuren onze woningen alleen zakelijk en niet aan particulieren.

  • Waar is Hubbs actief?

    Hubbs heeft een breed aanbod aan woonruimtes door heel Nederland en met name in de regio Zuid-Holland, Noord-Holland en Brabant.

  • Hoe snel kan ik via Hubbs een geschikte woning vinden?

    Overweegt u om huisvesting te zoeken voor uw personeel? Dan adviseren wij om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Zo kunnen wij gericht meekijken naar een passende oplossing. Voor ons is het belangrijk om te weten in welke regio, voor hoeveel personen en welke periode u de woonruimte nodig heeft.

  • Wanneer moet ik een woning reserveren?

    Hoe snel wij een woning voor u beschikbaar hebben, is afhankelijk van uw wensen en het beschikbare aanbod op dat moment. Zo heeft de periode van het jaar invloed op de beschikbaarheid van onze woningen. Daarnaast heeft de voorkeur voor een bepaald gebied impact op de snelheid. Woningen in de regio van bekende werkgebieden zijn populairder, dan bijvoorbeeld woningen in minder gunstig gelegen gebieden.

  • Hoe kom ik in contact met Hubbs?

    Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 08:30 tot 17:30 uur op het telefoonnummer +31(0)85-1303871 of neem contact op met ons op via het contactformulier. Wij nemen altijd binnen 24 uur contact met u op.

    Voor storingen en calamiteiten zijn wij maandag t/m zondag (8.00u – 22.00u) te bereiken op: +31(0)85-1304257

  • Wat zijn jullie tarieven?

    De huurprijs is afhankelijk van verschillende factoren, zoals: het aantal slaapkamers, aantal personen en de gehuurde periode. Wij maken graag huurvoorstel op basis van uw wensen en eisen. Voor meer informatie over de tarieven en mogelijkheden kunt u contact opnemen met ons via het contactformulier of via het telefoonnummer +31(0)85-1303871.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Wanneer u de huurovereenkomst heeft getekend krijgt u ook de factuur voor de eerste maand huur. Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen en u krijgt de factuur van ons per e-mail.

  • Is jullie tarief in- of exclusief BTW?

    Ons tarief is exclusief BTW. Wij verhuren alleen aan bedrijven en hanteren 9% BTW. Hubbs zorgt elke maand voor een notificatie en een duidelijk betalingsoverzicht.

  • Met welke bijkomende kosten moet ik nog meer rekening houden?

    Hubbs vindt transparantie erg belangrijk en daarom hanteren wij een huurprijs inclusief per persoon per week. Zo weet u waar u aan toe bent en voorkomt u onaangename financiële verrassingen.

    Huurprijs inclusief:

    • Gas, water en elektriciteit
    • Volledig gemeubileerd en gestoffeerd
    • Complete inventaris
    • Slaappakket (dekbed en kussen)
    • Internet 
    • Afvalverwerking en afval instructies
    • Inspecties (controle woning) 6x per jaar
    • Storingsdienst (ma-zo 8.00u – 22.00u)
    • SNF-certificering
  • Wat is de minimale huurperiode?

    Hubbs verhuurt minimaal voor 6 maanden. De huurperiode is bespreekbaar en wordt opgenomen in de huurovereenkomst.

  • Hoe kan ik het contract verlengen?

    Wij adviseren om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om de mogelijkheden en uw wensen te bespreken.

  • Hoe kan ik het huurcontract opzeggen?

    Bij een huurcontract voor bepaalde tijd loopt het contract tot aan de afgesproken datum. Na de afgesproken periode hanteren wij een opzegtermijn van 2 maanden. U kunt de huurovereenkomst per e-mail of schriftelijk bij ons opzeggen.

  • Welke opzegtermijn hanteren jullie?

    Bij een huurcontract voor bepaalde tijd loopt het contract tot aan de afgesproken datum. Wanneer de huurovereenkomst is overgegaan naar onbepaalde tijd hanteren wij een opzegtermijn van 2 maanden.

  • Hoe gaat de check-in bij jullie?

    Bekijk de 6 overzichtelijke stappen om direct uw personeel te huisvesten.

  • Verhuren jullie ook aan particulieren?

    Nee, wij verhuren alleen zakelijk.

  • Hoe gaat de check-out bij jullie?

    Bij het verlaten van de woning moet de woning schoon en in de oorspronkelijk staat achtergelaten worden. De sleutels van de woning worden bij de eindinspectie overgedragen aan ons. Mocht het blijken dat de bewoners de woning niet volgens afspraken hebben achtergelaten, dan worden eventuele gemaakte kosten in rekening gebracht.

  • Hoe wordt het beheer van mijn woning gedaan?

    Hubbs is de gehele huurperiode uw vaste aanspreekpunt en neemt het beheer en onderhoud van de woning volledig uit handen. Onze inspecteurs komen de woning periodiek controleren en indien nodig voeren zij gelijk klein technisch onderhoud uit.

  • Wie regelt het onderhoud van mijn woning?

    Zowel de huurder als de verhuurder hebben zich beiden te houden aan bepaalde onderhoudsverplichtingen, zoals beschreven in het huurcontract. Mochten er onderhoud tijdens de gehuurde periode ontstaan, dan zullen wij deze in overleg met u oplossen. Kleine reparaties zoals beschreven in het huurcontract zullen wij voor onze rekening nemen en zo snel mogelijk oplossen.

  • Hoe wordt mijn woning gecontroleerd?

    Wij zorgen voor periodieke controle van uw woning en zullen u hier ten alle tijden over informeren. Via onze controleurs ontvangt u bij de periodieke controle een rapportage inclusief foto’s van eventuele bijzonderheden per e-mail.

  • Wie kan ik benaderen bij vragen, storingen of calamiteiten?

    Voor onverwachte storingen of calamiteiten zijn wij van maandag t/m zondag (8.00u – 22.00u) bereikbaar. Bij vragen of problemen kunt u ook altijd contact opnemen. Voor storingen en calamiteiten zijn wij te bereiken op: +31(0)85-1304257

  • Op welke manier en in welke staat moet ik de woning aan het einde van de huurovereenkomst opleveren?

    Bij het verlaten van de woning moet de woning schoon en in de oorspronkelijk staat achtergelaten worden. De sleutels van de woning worden bij de eindinspectie overgedragen aan ons. Mocht het blijken dat de bewoners de woning niet volgens afspraken hebben achtergelaten, dan worden eventuele gemaakte kosten in rekening gebracht.

  • Wie betaalt schade aan de woning?

    Blijkt tijdens de controles of na afloop van de huurperiode dat er schade is ontstaan aan de woning, dan is de contractant aansprakelijk voor alle schade. De extra kosten worden dan vanzelfsprekend ook in rekening gebracht aan de contractant.

  • In welke regio is het mogelijk om een woning te huren?

    In elke regio is het mogelijk om woningen te huren. Hubbs is met name actief in de regio Zuid-Holland, Noord-Holland en Brabant.

  • Heeft Hubbs een keurmerk?

    Hubbs is voorzien van het SNF keurmerk. Al onze woningen voldoen aan de richtlijnen van Stichting Normering Flexwonen (SNF) en worden volledig gestoffeerd en gemeubileerd opgeleverd.

  • Zijn de woningen van Hubbs instapklaar?

    Onze woningen worden volledig gestoffeerd en gemeubileerd opgeleverd. daarnaast zijn de woningen voorzien van alle gemakken zoals een keukenpakket, woningtextiel en meer. Alles om ervoor te zorgen dat de woning instapklaar is en uw medewerkers direct terecht kunnen.

  • Aan welke huisregels moeten de werknemers zich houden?

    Hubbs vindt het belangrijk om goede kwaliteit woningen aan te bieden. Wij hechten veel waarde aan de leefruimte die wordt geboden, maar ook aan andere zaken rondom de woning. Het gehele overzicht met onze huisregels, vindt u hier. Daarnaast is het volgens de wet verplicht om zich als goed huurder te gedragen. “Art. 7:213 BW De huurder is verplicht zich ten aanzien van het gebruik van de gehuurde zaak als een goed huurder te gedragen”.