Home Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

  • Wie is Hubbs Select-Housing?

    Hubbs Select-Housing is de partner voor bedrijven die op zoek zijn naar goede huisvesting voor hun personeel.

    Hubbs hecht veel waarde aan kwalitatief goede huisvesting. Zo hebben wij een hoge kwaliteitsstandaard die niet alleen de kwaliteit van de woning waarborgt, maar ook de inventaris en de volledige service rondom onze dienstverlening. Al onze woningen voldoen aan de richtlijnen van Stichting Normering Flexwonen (SNF) en worden compleet ingericht opgeleverd. Lees hier meer over ons!

  • Voor wie is Hubbs Select-Housing bedoeld?

    Hubbs Select-Housing is bedoeld voor bedrijven die op zoek naar een goede huisvesting voor medewerkers en volledig ontzorgt willen worden rondom de huisvesting. Hubbs screent en selecteert iedere organisatie die aan vaste voorwaarden dienen te voldoen. Denk aan een professioneel en representatief voorkomen, goede referenties, medewerkers, etc. Hubbs biedt goede kwaliteit huisvesting en op deze manier willen wij de kwaliteit ten alle tijden waarborgen. Wij verhuren onze woningen alleen zakelijk en niet aan particulieren.

  • In welke regio is Hubbs actief?

    Hubbs heeft een breed aanbod aan diverse woonruimtes voornamelijk in de regio Zuid-Holland, Noord-Holland, Brabant, Almere, Lelystad en aan de linkerkant van Utrecht.

  • Waar kan ik jullie woningaanbod op de website vinden?

    Hubbs is continue in beweging en voortdurend op zoek naar nieuwe woonruimte. Hierdoor is het onmogelijk om het complete woningaanbod op one website doorlopend up to date te houden.

    Om u op de hoogte te houden over ons aanbod, nemen wij u graag mee in onze mailing. U ontvangt wekelijks een overzicht met het recente aanbod woningen. Klik hier om u aan te melden voor onze nieuwsbrief. 

  • Hoe snel kan ik via Hubbs een geschikte woning vinden?

    Overweegt u om huisvesting te zoeken voor uw personeel? Dan adviseren wij om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Zo kunnen wij gericht meekijken naar een passende oplossing. Voor ons is het belangrijk om te weten in welke regio, voor hoeveel personen en welke periode u de woonruimte nodig heeft. 

    Om u op de hoogte te houden over ons aanbod, nemen wij u graag mee in onze mailing. U ontvangt wekelijks een overzicht met het recente aanbod woningen. Meld u hieraan voor onze nieuwsbrief.

    Gericht op zoek naar huisvesting? Vul dan via de volgende link het aanvraagformulier in.

  • Wanneer moet ik een woning reserveren?

    Hoe snel wij een woning voor u beschikbaar hebben, is afhankelijk van uw wensen en het beschikbare aanbod op dat moment. Zo heeft de periode van het jaar invloed op de beschikbaarheid van onze woningen. Daarnaast heeft de voorkeur voor een bepaald gebied impact op de snelheid. Woningen in de regio van bekende werkgebieden zijn populairder, dan bijvoorbeeld woningen in minder gunstig gelegen gebieden.

  • Hoe kom ik in contact met Hubbs?

    Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 08:30 tot 17:30 uur op het telefoonnummer +31(0)85-1303871 of neem contact op met ons op via het contactformulier. Wij nemen altijd binnen 24 uur contact met u op.

    Gericht op zoek naar huisvesting? Vul dan via de volgende link het aanvraagformulier in.

    Voor storingen en calamiteiten zijn wij maandag t/m zondag (8.00u – 22.00u) te bereiken op: +31(0)85-1304257

  • Wat zijn jullie tarieven?

    De huurprijs is afhankelijk van verschillende factoren, zoals: het aantal slaapkamers, aantal personen en de gehuurde periode. Wij hanteren een huurprijs inclusief, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. 

    Wij maken graag huurvoorstel op basis van uw wensen en eisen. Voor meer informatie over de tarieven en mogelijkheden kunt u contact opnemen met ons via het contactformulier of via het telefoonnummer +31(0)85-1303871.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Wanneer u de huurovereenkomst heeft getekend krijgt u ook de factuur voor de eerste maand huur. Wij hanteren een betalingstermijn van 21 dagen en u krijgt de factuur van ons per e-mail.

  • Is jullie tarief in- of exclusief BTW?

    Ons tarief is exclusief BTW. Wij verhuren alleen op basis van logies aan bedrijven en hanteren 9% BTW. 

  • Met welke bijkomende kosten moet ik nog meer rekening houden?

    Hubbs vindt transparantie erg belangrijk en daarom hanteren wij een huurprijs inclusief per persoon per week. Zo weet u waar u aan toe bent en voorkomt u onaangename financiële verrassingen.

    Huurprijs inclusief:

    • Gas, water en elektriciteit
    • Volledig gemeubileerd en gestoffeerd
    • Complete inventaris
    • Slaappakket (dekbed en kussen)
    • Internet 
    • Afvalverwerking en afval instructies
    • Inspecties (controle woning) 12x per jaar
    • Storingsdienst (ma-zo 8.00u – 22.00u)
    • Tuin winter- en zomer klaarmaken
    • SNF-certificering
  • Zijn de woningen voorzien van een slimme thermostaat?

    Bij Hubbs worden alle woningen standaard voorzien van slimme ICY thermostaten. Deze thermostaat voorkomt verspilling, doordat de temperatuur is te begrenzen. Daarnaast is de thermostaat uitgerust met een bewegingsmelder en lichtsensor, waardoor de temperatuur automatisch omlaag gaat als er geen beweging is of als het donker is.

  • Wat is de minimale huurperiode?

    Hubbs verhuurt voor korte en lang termijn. De huurperiode is bespreekbaar en flexibele huur vanaf 1 maand is al mogelijk. Wij willen dat u tevreden bent en blijft. Zeker in deze tijden is flexibiliteit nog belangrijker. Dat begrijpen wij en daar denken wij graag in mee.

  • Hoe kan ik het contract verlengen?

    Wij adviseren om telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen om de mogelijkheden en uw wensen van de verlenging te bespreken. 

  • Hoe kan ik het huurcontract opzeggen?

    U kunt de huurovereenkomst per e-mail of schriftelijk bij ons opzeggen.

  • Welke opzegtermijn hanteren jullie?

    Bij Hubbs hanteren wij geen lange huurcontracten. Wij willen dat u tevreden bent en blijft. Zeker in deze tijden is flexibiliteit nog belangrijker. Dat begrijpen wij en daar denken wij graag in mee.

    Bij een huurcontract voor bepaalde tijd loopt het contract tot aan de afgesproken datum. Na de overeengekomen periode hanteren wij een opzegtermijn van 1 kalendermaand. 

  • Hoe gaat de check-in bij jullie?

    Al onze woningen zijn voorzien van een sleutelkluis. Na ontvangst van de getekende huurovereenkomst en betaling van de eerste factuur ontvangt u van ons het opleverrapport met alle foto’s van de woning en meterstanden. Tevens vindt u hier de code en locatie van de sleutelkluis.

    Bekijk de 6 overzichtelijke stappen om direct uw personeel te huisvesten.

  • Verhuren jullie ook aan particulieren?

    Nee, wij verhuren alleen zakelijk (bedrijven).

  • Hoe gaat de check-out bij jullie?

    Bij het verlaten van de woning moet de woning schoon en in de oorspronkelijk staat achtergelaten worden. De sleutels van de woning worden bij de eindinspectie overgedragen aan ons. Mocht het blijken dat de bewoners de woning niet volgens afspraken hebben achtergelaten, dan worden eventuele gemaakte kosten in rekening gebracht. 

  • Hoe wordt het beheer van mijn woning gedaan?

    Hubbs is de gehele huurperiode uw vaste aanspreekpunt en neemt het beheer en onderhoud van de woning volledig uit handen. Onze inspecteurs komen de woning maandelijks controleren en indien nodig voeren zij gelijk klein technisch onderhoud uit.

  • Wie regelt het onderhoud van mijn woning?

    Zowel de huurder als de verhuurder hebben zich beiden te houden aan bepaalde onderhoudsverplichtingen, zoals beschreven in het huurcontract. Mochten er onderhoud tijdens de gehuurde periode ontstaan, dan zullen wij deze in overleg met u oplossen. Kleine reparaties zoals beschreven in het huurcontract zullen wij voor onze rekening nemen en zo snel mogelijk oplossen.

  • Hoe wordt mijn woning gecontroleerd?

    Wij zorgen voor maandelijkse controle (12x per jaar) van de gehuurde woning. Via onze controleurs ontvangt u bij de periodieke controle een rapportage inclusief foto’s van eventuele bijzonderheden per e-mail.

  • Wie kan ik benaderen bij vragen, storingen of calamiteiten?

    Voor onverwachte storingen of calamiteiten zijn wij van maandag t/m zondag (8.00u – 22.00u) bereikbaar. Bij vragen of problemen kunt u ook altijd contact opnemen. Voor storingen en calamiteiten zijn wij te bereiken op: +31(0)85-1304257 of via beheer@hubbs.nl.

  • Op welke manier en in welke staat moet ik de woning aan het einde van de huurovereenkomst opleveren?

    Bij het verlaten van de woning moet de woning schoon en in de oorspronkelijk staat achtergelaten worden. De sleutels van de woning worden bij de eindinspectie overgedragen aan ons. Mocht het blijken dat de bewoners de woning niet volgens afspraken hebben achtergelaten, dan worden eventuele gemaakte kosten in rekening gebracht.

  • Wie betaalt schade aan de woning?

    Blijkt tijdens de controles of na afloop van de huurperiode dat er schade is ontstaan aan de woning, dan is de contractant aansprakelijk voor de schade.

    Eventuele schade waarvoor huurder aansprakelijk is zal door verhuurder aan huurder in rekening worden gebracht conform het kostenoverzicht. Voor rekening van verhuurder komen de kosten voor normaal onderhoud en gebreken als gevolg van normaal gebruik.

  • In welke regio is het mogelijk om een woning te huren?

    Hubbs heeft een breed aanbod aan diverse woonruimtes voornamelijk in de regio Zuid-Holland, Noord-Holland, Brabant, Almere, Lelystad en aan de linkerkant van Utrecht.

  • Heeft Hubbs een keurmerk?

    Hubbs is voorzien van het SNF keurmerk. Al onze woningen voldoen aan de richtlijnen van Stichting Normering Flexwonen (SNF) en worden volledig gestoffeerd en gemeubileerd opgeleverd.

  • Zijn de woningen van Hubbs instapklaar?

    Al onze woningen worden volledig gemeubileerd en compleet ingericht opgeleverd. Daarnaast zijn de woningen voorzien van alle gemakken zoals een keukenpakket, woningtextiel en meer. Alles om ervoor te zorgen dat de woning instapklaar is en uw medewerkers direct terecht kunnen.

  • Aan welke huisregels moeten de werknemers zich houden?

    Hubbs vindt het belangrijk om goede kwaliteit woningen aan te bieden. Wij hechten veel waarde aan de leefruimte die wordt geboden, maar ook aan andere zaken rondom de woning. Het gehele overzicht met onze huisregels, vindt u hier.

  • Buitenlandse medewerkers registreren. Wat komt erbij kijken?

    Bent u benieuwd naar het registratieproces voor arbeidsmigranten in Nederland? Download hier onze whitepaper Registratie buitenlandse medewerkers en ontdek alle details. Leer over de rol van werkgevers, de betrokkenheid van gemeenten en wat het allemaal betekent voor de arbeidsmigranten zelf.  

  • Is het mogelijk om een slaapkamer te delen?

    Bij Hubbs hanteren wij altijd 1 persoon per slaapkamer. Wij vinden leefbaarheid, veiligheid en privacy erg belangrijk in de door ons beheerde woningen. Dat is niet alleen van toepassingen tijdens de corona tijd, maar ook zeker na deze tijd. Uiteraard is het wel toegestaan om als partners of familie bij elkaar op 1 kamer te slapen.